, Wija Internetmarketing - wat doen wij
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

Zet internetmarketing strategisch in

Iedere ondernemer heeft nieuwe klanten, maar vooral trouwe klanten nodig. Wij helpen u als ondernemer hierbij door internetmarketing strategisch in uw marketingplan te integreren. Dit doen wij op drie niveaus: strategisch, tactisch en operationeel.

Op de homepage van deze website ziet u een intrigerende, bijna cryptische animatie rondom de 5 begrippen: Inventariseren, Signaleren, Modelleren, Delen en Acteren.

Wija

Een korte toelichting: 

Wija

Strategisch  (inventariseren & signaleren)
In de strategische fase helpen we u te inventariseren. We stellen allereerst vast wat uw meest  winstgevende product of dienst is.  Vervolgens hoe uw meest interessante, winstgevende klant eruit ziet. En, belangrijkste van alles, voor welk probleem van deze klant is uw product de ultieme oplossing. Welke voordelen biedt uw oplossing de klant? Hoe wordt hij er beter van? What’s in it for him? 


WijaInternetmarketing is het ideale instrument om die winstgevende toekomstige klant naar u toe te trekken. 
Zodat  er een  wederzijds winstgevende relatie ontstaat. Maar het internet is zo immens groot. Hoe beréik je die winstgevende klant? Dat vereist gedegen online marktonderzoek. Wij noemen dat signaleren. Waar  op internet of in de sociale media wordt over het  probleem waarvoor uw product die oplossing biedt, gesproken? Op welke fora en platformen is uwprospect aanwezig? En wanneer? Welke concurrenten komen we daar tegen? Wat verwacht de prospect van u? Een visie, een mening, een oplossing! Welke trefwoorden toetst hij op Google in als hij de oplossing voor zijn probleem zoekt? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat juist bij díe trefwoorden uw website hoog in de zoekresultaten van Google scoort? Van belang is ook deze trefwoorden te toetsen aan de mate van vraag en concurrentie, om tot de meest succesvolle  trefwoorden voor uw specifieke branche te komen

Wija

Tactisch (modelleren )
WijaNa deze inventarisatie en signalering zijn de kaders strategisch bepaald en kunnen we daadwerkelijk de winstgevende  klanten  gaan bereiken door de platformen te modelleren. Hierbij gaan we nieuwe kanalen inrichten en reeds bestaande kanalen  doelstellinggericht optimaliseren. We moeten ervoor  zorgen dat we de zaken op orde hebben   als de prospect uw informatie straks onder ogen krijgt. De bewijslast moet  overtuigend zijn. De oplossing die uw product biedt, moet kristalhelder worden gecommuniceerd. U laat zich zien als de  autoriteit op uw vakgebied, authentiek, het vertrouwen ten volle waard. Met dat in gedachten gaan we uw profiel op LinkedIn en Facebook inrichten, een Twittercampagne voorbereiden en kijken welke aanpassingen de content van uw website nodig heeft.  

 

Operationeel (delen & acteren)
WijaIn de operationele fase komen we de begrippen delen en acteren tegen. Nu de strategie is bepaald en de platformen zijn ingericht, kunnen we de klanten daadwerkelijk gaan helpen door informatie te delen. Om werkelijk goede resultaten te realiseren, ondersteunen wij u en uw medewerkers vanaf het begin en tijdens het gehele proces. Hiermee zorgen we dat alle betrokkenen nauw bij de gestelde doelstellingen betrokken blijven, ook ná het behalen van de gewenste resultaten. 

Wija Deze informatie vertalen wij via ons social-media-log, onze webstatistieken en onze weblog in heldere en meetbare interesses. U weet hierdoor exact waar de interesses van de prospect liggen en u kunt hem vervolgens benaderen om hem uw unieke oplossing voor zijn probleem aan te bieden. 
 We zetten hierbij de netwerken in en gaan informatie posten en geposte informatie liken, retweeten en delen met de juiste  hashtags en backlinks.

De informatie die u gaat delen via de sociale media en uw website bevat intuïtieve content waarin u een schitterende, maar realistische belofte doet. Deze belofte trekt de tot nu toe anonieme prospect naar uw website. Daar aangekomen, navigeert hij door de bewijslast, de informatie die hem ervan overtuigt dat uw oplossing de beste is. Tijdens dat navigeren, laat hij een ‘interessespoor’ achter, waarin hij u zijn specifieke wensen, behoeften en voorkeuren toont. Deze Big Data aan informatie


Benieuwd naar uw eigen mogelijkheden? 
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

Contact Wija Internetmarketing